LB Weekly

Bohémsky něžná Chloé

Příběh jedné z nejněžnějších francouzských značek, kterou si zamilovala celá Paříž, začíná v Egyptské Alexandrii, kde se narodila její zakladatelka Gabriella Hanoka. Své mládí strávila ve své rodné zemi obklopena rodinou podnikající v tabákovém průmyslu, díky čemuž se nikdy nemusela starat o dostatek financí, měla francouzské vzdělání a dále studovala politologii. Její matka byla vášnivou nadšenkyní pro francouzskou módu, zbožňovala jejich časopisy a nechávala si dle nich šít oblečení na míru a tak se mladá Gabriella dostala do tohoto okouzlujícího světa evropské módy.

Poté co se vdala za svého přítele z dětsví Raymoda Aghiona, odstěhovala se s ním do Paříže, kde si nového společného života užívali opravdu naplno. Gabriella však díky pařížskému stylu života začala toužit po ještě větší svobodě a nezávislosti na svém manželovi. Právě v tuto chvílí se zrodila myšlenka založit vlastní značku oblečení, která se bude soustředit na ženy, které jsou svobodné a nevázané konvencemi. I přesto, že se jejímu okolí zdála tato idea jako pouhý rozmar, Gabriella vše myslela vážně a v roce 1952 svoji značku založila. Její rodině se tento nápad příliš nelíbil a proto s ním ani nechtěla být spojována, rodinné bohatství a jméno bylo spojeno s jejich podnikáním a nechtěli, aby byla jejich reputace jakkoli poskvrněna. Gabriella tedy svou značku pojmenovala po své kamarádce Chloé, která pro ni znamenala duši a ideál značky.

Nakupovat Chloé

Svou úplně první kolekci předvedla v kavárně Café de Flore, což bylo v té době naprosto nezvyklým krokem. Kolekce se skládala z šesti ojedinělých modelů, které byly inspirovány oblékáním egyptských žen. Dalším jejím velmi nezvyklým krokem bylo vytvářet pouze módu ready-to-wear, tak aby byla značka dostupná všem. Podstatou Chloé je volná mysl, bohémská duše, něžnost a minimalismus. Její oblečení je jemné, velmi ženské, rozevláté s nespoutané, tak aby se v něm žena cítila volná a svá. Kabelky zase často obsahují prvky bohémství – různé prošívání, řetízky, třásně, jemné kovové detaily – vše decentní a přesto tolik signifikantní.

Když byla značka Chloé na vrcholu, rozhodla se její zakladatelka odejít a věnovat se mladým talentovaným lidem. Najímala mladší návrháře, aby jim předala své cenné zkušenosti a pomohla jim tak v jejich cestě módním průmyslem. Jedním z největších objevů byl Karl Lagerfeld, který pro značku pracoval spoustu let, dalším objevem se stala Stella McCartney a dále například Phoebe Philo, která stvořila jednu z nejikoničtějších kabelek značky – Paddington.

Do e-shopu