LB Weekly

Volnomyšlenkářská MIU MIU

Zakladatelku Miu Miu jistě moc dobře znáte, avšak v asociaci s úplně jinou italskou značkou. Přesněji je tu řeč o nenahraditelné součásti impéria Prada – Miuccie Pradě. Tato žena stojí v čele obou značek jako kreativní ředitelka. Vznik Miu Miu je spojen s rokem 1993, kdy spatřila světlo světa její první kolekce ready-to-wear modelů.

Název značky je vlastně domácí přezdívkou Miuccii, je roztomilý, vtipný a vkusný. Stejně jako značka samotná. Na rozdíl od klasické Prady, kde Miuccia následuje zdrženlivý přístup, je Miu Miu volnomyšlenkářská až snová. Není klasickou levnější odnoží značky, jako to bývá u většiny módních domů, je samostatným jedincem se základem v Pradě. Je to asi tak jako byste vzali krásně padnoucí, klasické, jednoduché malé černé šaty a ozdobili je vkusně mašlemi, krystaly a krajkou. Každá si jde svou vlastní cestou, ale pro obě bije stejné srdce.

První butik Miu Miu se nacházel na Via della Spiga v Miláně, mohli jste zde nalézt saténové šaty i topy v pastelových barvách, vše velmi dívčí, a tak je tomu i dnes. Podstatou značky jsou pastelové barvy, plisované sukně, detaily v podobě krystalů a volánů, vše je lehce rozverné, ale nikoli bláznivé.

Nakupovat MIU MIU

Miu Miu se soustředí spíše na mladší ženy, o tom vypovídá i volba tváří značky. Mezi jednu z prvních patří Drew Barrymore, kterou si spojujeme spíše s Charlieho andílky, ale zrovna ona prezentovala rozvernost značky, když se objevila na plakátech s nevinně svůdným výrazem jen ve spodním prádle s kabelkou – vše v červené barvě. Další je Chloë Sevigny, která se značkou spolupracovala v roce 1996, a dalšími byly například Kate Moss, která šla pro Miu Miu první přehlídku při příležitosti newyorského týdnu módy, nebo Kirsten Dunst.

Hravost a zábava prezentovaná v ready-to-wear kolekcích se odráží i na doplňcích a kabelkách této značky. Nebojí se používat samet, nebo satén a velmi typické jsou pro ně spony nebo řetízky zdobené krystaly. Oblíbené a tolik typické je pro jejich kabelky prošívání jehněčí kůže do „špiček“, takzvané „matelassé“.

Miu Miu je příkladem toho, že opravdu není potřeba výrazného loga k tomu, aby byly jejich kabelky snadno rozpoznatelné, stačí si důmyslně pohrávat s detaily. Kabelky, které se rodí pod taktovkou Miuccii jsou spíše doplňkem, který má okouzlit a zaujmout nejedno oko, než praktickou taškou pro každodenní nošení.

Do e-shopu